Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej, miasto zobowiązało się realizować program usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Inowrocławia. W Urzędzie Miasta złożono 42 wnioski dotyczące likwidacji powierzchni z azbestu.

- Wśród wnioskodawców byli m.in. PGKiM, KSM, osoby fizyczne i podmioty gospodarcze. Wszystkie te wnioski zostały przekazane przez miasto w zbiorczym wniosku o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomyślny jest fakt, że zostały w całości przez Fundusz uwzględnione - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik Urzędu Miasta.

Wojewódzki Fundusz przyznał promesę na udzielenie dotacji w kwocie 127 tys. zł na likwidację wyrobów zawierających azbest. 100-procentowe dofinansowanie funduszu obejmuje koszty związane z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem lub zabezpieczeniem odpadów zawierających azbest, ale nie obejmuje kosztów wykonania nowego poszycia dachowego w miejscu usuwanych wyrobów azbestowo-cementowych, jakimi najczęściej są płyty faliste eternitowe. Koszty ponosi wówczas właściciel obiektu. Miasto mając wspomnianą promesę, niebawem ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy, który dokonywać będzie na terenie Inowrocławia wspomniane prace. [I]