Podczas spotkania omawiano sprawę budowy obwodnicy Inowrocławia oraz lepszego niż do tej pory włączenia Inowrocławia do sieci dróg szybkiego ruchu w układzie krajowym, czyli z drogami S5 i S10 oraz autostradą A1.

- Omawiane inwestycje są elementem mandatu negocjacyjnego w ramach kontraktu terytorialnego dla województwa kujawsko-pomorskiego. W trakcie spotkania potwierdzono szczególne znaczenie tych inwestycji dla województwa i kraju. Dalsze działania w tej sprawie będą przedmiotem kolejnych spotkań. Prezydent Inowrocławia uzyskał potwierdzenie, że przebieg prac nad wyborem firmy, która ma budować obwodnicę Inowrocławia odbywa się zgodnie z harmonogramem - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik Urzędu Miasta.

Przypomnijmy, że GDDKiA zapewniała tuż po ogłoszeniu przetargu, że wyłonienie wykonawcy powinno nastąpić w tym roku, a 19-kilometrowym odcinkiem obwodnicy powinniśmy pojechać najpóźniej w 2018 roku. Do pierwszego etapu przetargu stanęło 18 firm i konsorcjów.

W dzisiejszym spotkaniu w Warszawie oprócz prezydenta Inowrocławia wzięli udział wiceminister Zbigniew Rynasiewicz, poseł Krzysztof Brejza oraz Rafał Pietrucień, dyrektor Departamentu Planowania Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego.

W najbliższych miesiącach rząd podejmie strategiczne decyzje dotyczące rozwoju sieci dróg do 2020 roku. Inowrocław liczy tu szczególnie na budowę kolejnego odcinka obwodnicy pomiędzy Sławęcinkiem a Latkowem oraz modernizację dróg do Bydgoszczy, Torunia i Gniezna. [MP]