Uczestnikami projektu mogą zostać osoby zarejestrowane jako bezrobotne, które dodatkowo muszą spełniać jeden z poniższych warunków: być w wieku do 25 lub powyżej 50 roku życia, być osobą niepełnosprawną, być kobietą, być osobą długotrwale bezrobotną, być mieszkańcem gminy wiejskiej, wiejsko-miejskiej lub miasta do 25 tys. mieszkańców.

- W tym miejscu warto jednak podkreślić, że w projekcie na szczególną preferencję mogą liczyć osoby do 25 lub powyżej 50 roku życia, niepełnosprawne i kobiety. Wspomniana preferencja polegać będzie na przyznaniu podczas oceny merytorycznej formularza rekrutacyjnego trzech dodatkowych punktów. Oprócz kryteriów formalnych wymienionych powyżej osoby ubiegające się o objęcie wsparciem w ramach projektu powinny oczywiście mieć "pomysł na firmę" - informuje Przemysław Krokos z Powiatowego Urzędu Pracy.

Projekt zakłada udzielenie jego uczestnikom następujących form wsparcia:
Indywidualne poradnictwo zawodowe oraz stworzenie bądź zaktualizowanie Indywidualnego Planu Działania,
Szkolenie "ABC przedsiębiorczości" (40 godzin - m.in. aspekty prawne i ekonomiczne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej, prawo pracy oraz zasady tworzenia i opracowania biznesplanu, warsztaty, na których uczestnicy przygotują wstępną wersję wniosku o przyznanie środków na uruchomienie działalności gospodarczej),
Przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej (dotacja) do wysokości sześciokrotności przeciętnego wynagrodzenia, Bieżące informowanie na temat instytucji udzielających wsparcia nowo powstałym firmom.

Nabór dokumentów aplikacyjnych potrwa od 26 stycznia do 13 lutego, będzie prowadzony w godzinach pracy urzędu, tj. od 7:00 do 15:00 od poniedziałku do piątku. W przypadku złożenia formularza rekrutacyjnego za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu do PUP w Inowrocławiu, a nie data stempla pocztowego. Dokumenty złożone przed terminem rozpoczęcia rekrutacji lub po terminie zakończenia rekrutacji nie będą rozpatrywane. Dokumenty rekrutacyjne przyjmowane będą w Kancelarii PUP w Inowrocławiu (ul. Mątewska 17, pok. 204, II piętro). Dokumentacja projektowa, w tym druki formularzy rekrutacyjnych dostępne są w siedzibie urzędu (pok. 202 i 204) oraz pod adresem www. pupinowroclaw.pl/contents/259.

Inowrocławski PUP zachęca osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie do wnikliwego zapoznania się z regulaminem rekrutacji, który zawiera m.in. wymagania stawiane uczestnikom projektu oraz zasady naboru i oceny formularzy rekrutacyjnych. PUP w Inowrocławiu podkreśla, że kolejność składania formularzy rekrutacyjnych nie ma żadnego wpływu na ich ocenę.

Nabór formularzy rekrutacyjnych - nr tel. 52 3592 415 oraz 52 3592 460, pok. 202. Ze szczegółami można zapoznać się na stronach: http://www.przedsiebiorczosc.wup.torun.pl i http://pupinowroclaw.pl/contents/242.   Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. [IO]