Blisko dwugodzinne spotkanie obfitowało w wiele propozycji ze strony mieszkańców. Padały przeróżne pomysły m.in. wprowadzenia ruchu jednokierunkowego i parkowania skośnego na ulicy Jana III Sobieskiego, czy odwrócenia kierunku ruchu na ulicy Stefana Batorego. Na propozycje i pytania mieszkańców odpowiadał projektant przebudowy oraz prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.



W tej części miasta przeważa budownictwo jednorodzinne, ale w godzinach porannych oraz popołudniowych na ul. Jana III Sobieskiego dzieją się często dantejskie sceny.

- Głównym problemem jest ruch samochodów generowany w czasie otwarcia szkoły, brakuje przede wszystkim wydzielonych miejsc postojowych, jezdnia jest notorycznie blokowana przez parkujące samochody. Dlatego podstawowym parametrem przy projektowaniu była chęć zlokalizowana jak największej ilości miejsc postojowych - powiedział Filip Sobiczewski z firmy projektowej.



- W rachubę wchodzi droga tylko jednokierunkowa - mówiła jedna z mieszkanek. - I tak wszyscy wjeżdżają od ulicy Marulewskiej i wyjeżdżają Kasztanową, bo ciężko potem się przebić do skrzyżowania Marulewskiej z Cegielną - wtórował inny uczestnik spotkania. - Zróbmy tak, aby w Kasztanową można było skręcić w lewo w kierunku Marulewskiej albo w prawo do Szymborskiej - padł głos z sali. - Tak się niestety nie da - odpowiadał włodarz. Po kilkudziesięciu minutach udało się dojść do kompromisu.

Przedstawiony projekt uwzględnia powstanie około 30 miejsc postojowych prostopadłych po stronie Szkoły Podstawowej nr 11. Powstaną one kosztem terenu, który obecnie należy do podstawówki. Chodniki pozostaną po obu stronach.



Po bardzo ciekawej i żywiołowej dyskusji przegłosowano propozycję jednego z mieszkańców, aby zastosować wariant uniwersalny, czyli przebudować drogi według projektu proponowanego przez firmę ze Świecia w taki sposób, aby w każdej chwili można było zadecydować, czy ulica Jana III Sobieskiego ma być jednokierunkowa, czy dwukierunkowa.

Prace związane z przebudową tych ulic ruszą wiosną lub latem przyszłym roku. Inwestycja ma zakończyć się najpóźniej w 2017 roku. Wymienione zostaną podziemne instalacje, nowe nawierzchnie zyskają jezdnie i chodniki. [MP]