Sprawca kolizji na Rąbinie stracił prawo jazdy

Audi uczestniczące w zdarzeniu miało tablice rejestracyjne z powiatu mogileńskiego. fot. MP
8  marca 2016, 15:21
Wracamy do sprawy wczorajszej kolizji na al. Niepodległości. Policja informuje, że sprawcy zdarzenia - 19-letniemu kierowcy audi - zatrzymano prawo jazdy.

r  e  k  l  a  m  a


Policjanci ustalili, że 19-letni kierowca audi nie udzielił pierwszeństwa przejazdu kierującej fiatem.

Mundurowi - po zebraniu informacji o przebiegu kolizji - zatrzymali kierowcy audi prawo jazdy za rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego. Policjanci "drogówki" odstąpili od postępowania mandatowego i skierowali do sądu wniosek o ukaranie oraz orzeczenie dla 19-latka środka karnego w postaci zakazu prowadzenia pojazdów. W zdarzeniu nikt nie ucierpiał. [IO]

Zobacz także: Kolejna kolizja na osiedlu Rąbin



Wasze komentarze:

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-09 17:33:25 | zgłoś do moderacji

...WAŻNE!!!

https://www.facebook.com/anulujmandat/videos/791293380975049/

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-09 16:59:18 | zgłoś do moderacji

...zacytowałeś znany mi przepis...coś poza tym???

tomino

Piastowskie
[600]
2016-03-09 16:24:58 | zgłoś do moderacji

Panie Browiński - Pan nie wie po co jest instytucja uchylenia mandatu?

"Podpisanie mandatu oznacza jego przyjęcie, a co za tym idzie – staje się on prawomocny. Nie oznacza to jednak, że nie mamy już żadnej możliwości odwołania się od niego, jeżeli podważamy zasadność jego nałożenia.

Art.101 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia przewiduje nadzwyczajny środek zaskarżenia, jakim jest możliwość uchylenia prawomocnego mandatu karnego. Przepis ten stanowi, iż mandat podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za czyn niebędący czynem zabroniony jako wykroczenie.

Oznacza to, że z wnioskiem o uchylenie mandatu możemy wystąpić jedynie wówczas, gdy został on nałożony za czyn, który w ogóle nie jest wykroczeniem. Nie bada się, czy sprawca wykroczenia był winny czy też nie albo czy dana osoba mogła zostać ukarana mandatem."

Maras0310

Inowrocław
[1097]
2016-03-09 11:07:35 | zgłoś do moderacji

"kata_strofa" dobrze rozumujesz. Cytowany przez Ciebie art. KW jest jak najbardziej aktualny. Policjant nie musi nakładać mandatu karnego ale ma obowiązek robienia tzw. wyników, na podstawie których jest oceniany i za te wyniki otrzymuje albo nie otrzymuje premii.

drugi_sort

Inowrocław
[352]
2016-03-09 10:55:10 | zgłoś do moderacji

Po co ta dyskusja o procedurze mandatowej i prawie. To już przecież wszystko nieaktualne. Teraz obowiązuje jedno Prawo i jedna Sprawiedliwość oparte o jeden słuszny dogmat zawarty w maksymie "wielkiego myśliciela i zbawiciela Jarosława z Pisu - " Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne".

kata_strofa

Inowrocław
[786]
2016-03-09 10:34:19 | zgłoś do moderacji

Dziękuję za odpowiedź.

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-09 09:53:20 | zgłoś do moderacji

...@kata_strofa - każde postępowanie mandatowe może zakończyć się upomnieniem...

...z tego prawa szczególnie korzysta inowrocławska Straż Miejska w stosunku do osób z tzw. świecznika...

...znany jest przypadek ukarania upomnieniem pewnego radnego... za nielegalną reklamę został tylko pouczony a zwykły człowiek otrzymał mandat 500 zł...

kata_strofa

Inowrocław
[786]
2016-03-09 09:40:05 | zgłoś do moderacji

Z tego co mnie zawsze było wiadomo to policjant zatrzymuje BLANKIET prawa jazdy a nie, że zatrzymuje prawo jazdy jako uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

Skoro wywiązuje się jednak ciekawa dyskusja to zapytam mądrzejszych czy ja dobrze rozumuję.
Jak przychodzi co do czego i policjant zaczyna swoją mantrę o wypisywaniu mandatu a my jako przyszli ukarani zaczynamy swoją mantrę o pouczeniu to policjant zawsze zacznie się zasłaniać taryfikatorem, że sejm, że ustawodawca, że on nie może nic zrobić i w ogóle, że ona tam jest przez przypadek.
Jest jednak Art.41 KW, który mówi "W stosunku do sprawcy czynu można poprzestać na zastosowaniu pouczenia, zwróceniu
uwagi, ostrzeżeniu lub na zastosowaniu innych środków oddziaływania wychowawczego."
Nie ma tutaj ograniczenia za co można a za co nie można być TYLKO pouczonym.

Czy słuszny jest więc mój wniosek, że każde postępowanie mandatowe może być zakończone pouczeniem bez względu na to czy policjant będzie się zasłaniał taryfikatorem, ustawodawcami, wszystkimi świętymi i swoją chorą mamą.
Takie jest moje rozumowanie a fakt, że policja potrafi tylko i wyłącznie mandaty wystawiać jest podyktowany tylko i wyłącznie ODGÓRNYMI "ZALECENIAMI" żeby nie powiedzieć rozkazami przełożonych.

Padre

Inowrocław
[348]
2016-03-09 09:17:41 | zgłoś do moderacji

Platfusy zrobili państwo policyjne - tylko kary. A sąd stoi zawsze po stronie policji.

Padre

Inowrocław
[348]
2016-03-09 09:15:11 | zgłoś do moderacji

W polsce kierowcy traktowani są jak dojne krowy.
NP. Francuzi , Włosi, Niemcy Anglicy itd.jeżdżp pijani, bo u nioch obowiązuje limi 0,5 - u nas strach wypić kieliszek wina do obiadu. Znam gości, który stracił prawk0 bo miał o,11.
Egzaminy - widziałem program w którym J. Clarkson - anglik - zawodowy kierowca,
kaskader samochodowy - miał zdać prawko w czasie jady - instruktor mu powiedział, że 4 razy by normalnie przerwał - po 5 min.

OBŁĘD

emir ekonom

Inowrocław
[248]
2016-03-09 08:30:13 | zgłoś do moderacji

Co powie spotkanie sędziów Rzepińskiego (przy kawie) na temat kolizji w Inowrocławiu?


Czy SCHIZOFREMIE (@drugi_sort) się leczy?

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-09 08:18:58 | zgłoś do moderacji

...sądy są jakie są... właśnie w tej sprawie odbyło się posiedzenie w sprawie uchylenia mandatu, ale sędzina nawet nie pochyliła się nad dowodami tylko podobno stwierdziła, że: Skoro pani podpisała mandat to jest on prawomocny!!!...

...pytam: to po co jest instytucja uchylenia mandatu???

http://www.youtube.com/watch?v=d2stCToHQOY

Królowa Saby

Inowrocław
[400]
2016-03-09 07:50:02 | zgłoś do moderacji

Odnosząc się do zagadnienia "okazać", czy "dać do ręki" funkcjonariusza dok. np. prawa jazdy (jak na filmie z yt), przytoczę wyrok SR w Bielsku Podlaskim:
"Drugą kwestią rodzącą problemy z oceną prawną zarzuconego zachowania była istota samej czynności polegającej na legitymowaniu osoby, a mianowicie, czy za wylegitymowanie można uznać jedynie okazanie dokumentu funkcjonariuszowi uprawnionego organu, czy też do osiągnięcia tego rezultatu konieczne jest jego przekazanie do rąk funkcjonariusza (wręczenie). Choć żaden z przepisów prawa kwestii tej nie rozstrzyga, to jednak opowiedzieć należy się za drugim rozwiązaniem. Przekonujące w tym zakresie okazały się wyjaśnienia przedstawione przez przesłuchanych w sprawie funkcjonariuszy policji. Wskazali oni bowiem choćby na konieczność zweryfikowania autentyczności dokumentu, w oparciu o który następuje ustalenie tożsamości osoby legitymowanej. Oczywiste jest, że nie może to nastąpić bez fizycznego kontaktu z dokumentem. Z tego też względu samo okazanie dokumentu, nawet w sposób umożliwiający swobodne i nieskrępowane odczytanie zawartych na nim danych, nie mogło zostać uznane za pełne wylegitymowanie osoby.
Sygn. akt VII W 535/14
Może ktoś ma wyrok "przeciwny"? :)

TAB015

Inowrocław
[369]
2016-03-09 02:43:59 | zgłoś do moderacji

Wygląda, że tę naszą RP prędzej czy później podzielimy na część unijną (na zachód od Wisły - drugiego sortu, tzw. społeczeństwa polskiego) i suwerenną (na wschód od Wisły - pierwszego sortu, tzw. narodu polskiego, ale nie wiadomo jak długo, bo będzie tam bardzo blisko do "prawdziwych" przyjaciół.

3telnik

Inowrocław
[321]
2016-03-09 00:07:19 | zgłoś do moderacji

ależ dzisiaj jestem wyrozumiały.Drugi sorcie przykro mi to stwierdzić ale do bUlu monotematyczny jesteś.Mentalność utkana na płaskim złożonym z uprzedzeń i fobii krośnie.Kompletne zaślepienie .Dialog z Tobą zastąpi lektura GieWu , nie jest to ekscytujące. Epitety wyświechtane,wrażenia nie robią.No niestety tak jesteś zaKODowany.
Radzę przyjaźnie bo nie wierzę w pedagogikę w tym przypadku.Nie przyjmujesz żadnych argumentów,Twój świat jest czarny,nawet już nie biały.Wśród innych ludzi przeżywasz katusze dlatego jeszcze raz Tobie radzę idx do swoich i tam celebruj Waszą/Swoją zgryzotę

drugi_sort

Inowrocław
[352]
2016-03-08 23:47:53 | zgłoś do moderacji

3tnik- nie wierzę w to, że " lubisz ludzi" , bo to jest sprzeczne z naturą klasycznego pisowca

3telnik

Inowrocław
[321]
2016-03-08 22:59:37 | zgłoś do moderacji

Na portalach GW też się odnajdziesz.Nie traktuj mojej rady jako zaproszenia do dyskusji bo choć lubię ludzi to tych toksycznych raczej unikam.

drugi_sort

Inowrocław
[352]
2016-03-08 22:56:05 | zgłoś do moderacji

3tnik- jak to na pisowsca przystało, wskazujesz gdzie jest czyje miejsce wzorując się na swoim idolu popaprańcu , szkodniku i nienawistniku..

3telnik

Inowrocław
[321]
2016-03-08 22:44:42 | zgłoś do moderacji

Są specjalnie sformatowane portale dla nienawistników,pisofobów innych określeń zaoszczędzę aby nie specjalnie nie wzburzać zagubionych.Dodam tylko,że gorszy sort czuje się tam jak w siódmym niebie.Te portale to KOD prowadzi.Po co kolego błądzisz idź do swoich.Tam Ciebie z Twoimi przymiotami z radością przyjmą.Powodzenia na nowej drodze.

drugi_sort

Inowrocław
[352]
2016-03-08 22:23:49 | zgłoś do moderacji

ble...ble...ble, a tymczasaem PiS (Kaczyński)niszczy Polskę!!!

inorma

Inowrocław
[850]
2016-03-08 22:03:42 | zgłoś do moderacji

Widać że nie ustąpił pierwszeństwa ...

99% wypadków na tym skrzyżowaniu to właśnie nie ustąpienie pierwszeństwa a tylko temu chłopakowi zabrali prawko . Może złe samopoczucie któregoś z funkcjonariuszy ?

Czy w Polsce człowiek nie ma prawa do błędu ?

Chore to ...

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 21:39:44 | zgłoś do moderacji

Dobra "bogaczuuu", niech Ci będzie, nie grzebałem dokładnie, w przepisach, a skoro "ekspert", to potwierdza, to nie będę się spierał.

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-08 21:15:24 | zgłoś do moderacji

...a tak w ogóle to dziś w mieście się trochę działo...wiesz pierwszy :) ...

http://youtu.be/zFLA8HBeFok

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-08 21:02:14 | zgłoś do moderacji

...@biedak dobrze gada :) ...

http://www.youtube.com/watch?v=BRBgtIhvAYo

biedak

Inowrocław
[451]
2016-03-08 20:52:56 | zgłoś do moderacji

też ;D

biedak

Inowrocław
[451]
2016-03-08 20:51:09 | zgłoś do moderacji

bekafchoj nie ma w tym nic dziwnego. podczas gdy zobacza w systemie ze kierowca przekorczyl liczbe 24 punktow karnych takze zatrzymuja ale pozwalaja dalej jechac poniewaz przekroczenie liczby punktow nie skutkuje tym ze kierowca nie moze dalej jezdzic . uprawnienia cofa starosta na wniosek wojewodzkiego komendatna policji. Kierowca traci uprawnienia dopiero po nie zdaniu egzaminu sprawdzjajacego kwalifikacje lub gdy sie po prostu na ten egzamin nie wstawi. Wtedy dopiero listownie starosta wysyla kierowcy DECYZJE o cofnieciu uprawnien . Do czasu gdy tego dokumentu nie otrzyma kierowca moze dalej jezdzic. dostaje tylko 50 zl za brak dokumentu i jedzie dalej. Po prostu procedury te troche trwaja . to samo z sadami ,na wyrok trzeba poczekac a ze takie decyzje wydaje tylko starosta i sad to tylko od nich pismo jest wazne. Zaden policjant,komendant wojewodzki nie ma w tym kraju cofania uprawnien .Policja jedyne co mzoe to zabrac dokument(choc to terz jest watpliwe) i sporzadzic wniosek do starosty lub sadu zeby ten wydal decyzje.

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 20:24:45 | zgłoś do moderacji

Jeżeli oczywiście, to Ja się mylę, proszę o sprostowanie.

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 20:05:06 | zgłoś do moderacji

rabinczyk, nie zdziwisz, bo ta informacja, generalnie jest zawarta pod zdjęciem ;)

rabinczyk

Inowrocław
[129]
2016-03-08 20:03:06 | zgłoś do moderacji

dla zainteresowanych. Może was zdziwię ale audi na CMG było. Może znaków, rond, świateł lepiej kierować do galerii CEEMGIEAKÓW mniej skomplikowanym skrzyżowaniem?? Szczęscie, że na pieszego nie wpadł, bo łepster ze wsi nawet by nie zauważył, że człowieka przejechał

Barthez22

Inowrocław
[50]
2016-03-08 19:38:08 | zgłoś do moderacji

Jeszcze nikogo nie zabił, a już prawko zabierają, no co za kraj...

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 19:37:16 | zgłoś do moderacji

To, w takim razie powiedź, po co w ogóle zatrzymują, to prawo jazdy, jeżeli według Ciebie. zatrzymanie prawa jazdy jest równoznaczne, z tym, że go po prostu nie wziąłeś?

Bredzisz, moim zdaniem, podczas kontroli sprawdzą Ciebie jak i historię Twojego "prawka" i będzie adnotacja, że zostało zatrzymane i pogorszysz sobie sytuację.

biedak

Inowrocław
[451]
2016-03-08 19:21:44 | zgłoś do moderacji

jedyne co mu moga zrobic zatrzymujac go teraz bez dokumentu prawa jazdy to tylko mandat 50 zl.Zadnej sytuacji jego to nie pogorszy bo do sadu nie dotrze informacja ze kierowca jezdzi nadal tylko bez dokumentu. poza tym sad nie moze opierac swojej decyzji o tym czy zatrzymac czy nie na podstawie tego ze ktos nadal jezdzi . Moze to jezdzi . Sadowi nic do tego ,bez prawomocnego wyroku kazdy w tym panstwie jest NIEWINNY

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 19:15:39 | zgłoś do moderacji

Wiem już, o co ci chodzi bogaczu, ale sprawa wcale nie jest taka prosta. Sąd faktycznie nie musi uznać wniosku i były takie przypadki, okej, ale nie zgodzę się, że Policja wniosek wystawia na zasadzie "widzi mi się" Poza tym zapominasz, że osoby młode są pod większym "ostrzałem", a pisząc swoje argumenty opierałeś się pewnie na znanym fotografie, który spowodował kolizję i sprzeciwił się zatrzymaniu "prawka" ze względu na fakt, że w kolizji, nikt nie ucierpiał, no i generalnie była, z tego powodu "burza". Jednakże jest bardzo dużo przypadków, że zatrzymują, to prawko i dopiero sąd decyduje co dalej, ale skoro jest zatrzymane, to jest zatrzymane i do czasu rozprawy i wydania wyroku/postanowienia nie powinieneś wsiadać za "kółko", bo w przypadku złapania, pogorszysz jedynie swoją sytuację. Temat przepisów, kar w Polsce, to temat rzeka i można tak dyskutować i dyskutować.

emir ekonom

Inowrocław
[248]
2016-03-08 18:24:04 | zgłoś do moderacji

Piękne stare Audi A3..
To się wyklepie.

Domyślam się niefrasobliwego zachowania nastolatka... spokornieje.

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 17:36:21 | zgłoś do moderacji

Bogaczu, nie nie pomyliłem, w przepisy radzę zajrzeć.

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-08 17:36:08 | zgłoś do moderacji

...ooo...użyłeś prawidłowego słowa...okazuje :)...

biedak

Inowrocław
[451]
2016-03-08 17:31:40 | zgłoś do moderacji

bekawchooj pomyliles sprawy. na 3 miechy to cofaja od razu po przekroczeniu o 50 km wiecej w zabudowanym. w przypadku kolizji o wszystkim decyduje sad ktory nie musi uznac wniosku o zatrzymanie zlozonego przez policje.Natomiast policja moze zlozyc taki wniosek jezeli uzna ze razaco naruszyl przepisy a wiec tak naprawde wedlug humoru i widzi misie taki wniosek do sadu moze zlozyc kazdy policjany za kazde nawet najmniejsze wykroczenie ale to nie oznacza ze zaraz zostanie orzeczony zakaz .tutaj o wszykim decyyduje sad natomiast w przypadku przekoczenie o50 km w zabudowanym sad nie musi o niczym decydowac bo ten przepis jest odgornie bez mozliwosci cofniecia .

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 17:26:15 | zgłoś do moderacji

@Marek Browiński - Wiem, to tym :) Jednakże, przyjąłem, że jednak większość, to prawko przy sobie ma i podczas kontroli je okazuje ;)

Marek Browiński

Inowrocław
[1054]
2016-03-08 17:22:12 | zgłoś do moderacji

...@Bekafchooy - to nie jest do końca tak jak piszesz :) ...żeby policjant mógł Ci zatrzymać prawo jazdy, musi je najpierw od Ciebie otrzymać :)...poczytaj trochę :)

Ronnie11

Inowrocław
[3611]
2016-03-08 17:06:19 | zgłoś do moderacji

w Polsce nauka prawa jazdy jak i egzaminy dają dużo do życzenia pod każdym względem a paradoks taki że taki kurs jak i egzamin ma jeszcze podrożeć hahahaha śmiech.

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 17:05:36 | zgłoś do moderacji

TomekTomek - Każdy kupuje, to na co go stać, a jednak lepszy, zadbany Fiat, niż zajechany jak laczki Golf, który przegląd przechodzi u Zenka, za pół litra.

Bekafchooy

Inowrocław
[1381]
2016-03-08 16:59:47 | zgłoś do moderacji

biedak, tutaj było "rażące" naruszenie przepisów, a, za takie coś mogą zatrzymać prawko, tak samo jak mogą zatrzymać je za rażące przekroczenie prędkości >50. Skarga nic nie da i to nie prawda, że nie może zabierać dokumentu, bo od momentu wprowadzenia, w życie nowych przepisów może i odbywa się, to na takiej zasadzie, że zatrzymują prawko, a Tobie wypisują na 24h papierek i przez 24h możesz się poruszać autem. Policja ma obowiązek przekazać prawo jazdy do starosty, a on musi wydać decyzję i to nie jest tak jak piszesz.

"Za pierwszym razem zatrzymanie prawa jazdy następuje na 3 miesiące. Jeśli mimo to kierowca dalej będzie prowadzić auto bez uprawnień i zostanie zatrzymany, ten okres przedłuży się do sześciu miesięcy; kolejna "wpadka" bez prawa jazdy zakończy się cofnięciem uprawnień i koniecznością ponownego zdawania egzaminu."

kujawski

Toruńskie
[39]
2016-03-08 16:53:37 | zgłoś do moderacji

prawdomowny1989 Nie zgadzam się z Twoją opinią Bardzo dobrze że zabrali cwaniaczkowi prawo jazdy Za kierownicą trzeba myśleć a ten baran mózgu ma na gramy

TomekTomek

Inowrocław
[241]
2016-03-08 16:23:22 | zgłoś do moderacji

Jak mówi handlarz Mirek: zdrowia szczęścia i Passatów nie kupujta nigdy fiatów.Coś jest na rzeczy

TomekTomek

Inowrocław
[241]
2016-03-08 16:22:00 | zgłoś do moderacji

Na załączonym zdjęciu widzimy że audi to twarde auto:)

prawdomowny1989

Inowrocław
[1]
2016-03-08 16:16:10 | zgłoś do moderacji

ale te psy to musza byc s*****sny bez serca ze ludziom co niedawno zdali prawko na nowych przepisach za niegrozna kolizje potrafia zabrac prawko. Wspolczuje waszym zona meza i dzieciom ze takich smieci i frustratow maja w domu .Nieudczanikow co za niepowedzenia w zyciu prywatnym wyzywaja sie na normalnych obywatelach. Jak trafcie na jakiegos patola albo gangstera ktoremu za wykorczenie na drodze zajdziecie za skore to wtedy dopiero sie opamietacie jak sie na was bolesnie zemsci.Takich zachowaniem policja sama powoduje ze ludzie beda wobec nich coraz bardziej agresywni.

biedak

Inowrocław
[451]
2016-03-08 15:36:26 | zgłoś do moderacji

hahaha pozostaje zadac pytanie po co sa punkty karne skoro policja teoretycznie moze zlozyc do sadu wniosek o zatrzymanie nawet za najmniejsze naruszenie przepisow czyli np przekrocznie predkosci o np 5 km na godz.
WIE ktos w ogole jak sady na to patrza? zabieraja prawko za np najechanie na tyl czy jednak odrzucaja wnioski policji?

pozatym radze zlozyc skarge na policje za bezprawne zatrzymanie. Decyzje o zatrzymaniu prawa jazdy wydaje sad lub starosta .Policja nie moze zabierac dokumentu. Poza tym do czasu oglszenia wyroku przez sad on moze dalej jezdzic, bo tylko prawomocny wyrok sadu o zakazie lub decyzja starosty o cofniecu uprawnien za punkty daje taka mozliwosc. Teraz jak bedzie jezdzil dalej to jedyne co dostanie 50 zl za brak dokumentu ale moze zlozyc skarge i wniosek o wydanie wtornika czy czego podobnego do starosty i on musi mu takie cos wydac do czasu ogloszenia wyroku przez sad.
Uwaga: 
zaloguj się lub jeśli nie masz konta zarejestruj się aby dodać komentarz.
Portal internetowy Ino-online.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną. Komentarze naruszające dobre obyczaje i niezwiązane z tematem mogą być usuwane bez ostrzeżenia.