Od 17 sierpnia klienci Enei z obszaru bydgoskiego otrzymywać będą faktury za energię elektryczną z nowym numerem konta. Płatności klientów indywidualnych będą obsługiwane przez Bank Pekao SA, biznesowych zaś przez PKO BP.

- Jest to związane ze zmianą rachunku bankowego przez firmę oraz uruchomieniem szeregu udogodnień dla klientów. Enea prosi Klientów o aktualizację numerów kont i zwrócenie szczególnej uwagi, aby uniknąć pomyłek w księgowaniu płatności - informuje Sławomir Krenczyk, rzecznik prasowy Enei.

Firma ostrzega również przed oszustami, wysyłającymi nieprawdziwą korespondencję i w razie wątpliwości zachęca do kontaktu z infolinią 611 111 111. Autentyczność numeru rachunku, w przypadku klientów indywidualnych i małego biznesu, można sprawdzić poprzez porównanie numeru konta widniejącego na otrzymanej fakturze z poniższym wzorem:
AA 1240 6960 0165 DDDD DDDD DDDD
AA - cyfry kontrolne losowo nadawane przez bank
1240 6960 0165 - stała część numeru konta dla Klientów Enei z obszaru bydgoskiego
DDDD... - cyfry zawierające indywidualne dane identyfikujące Klienta, pierwsze osiem cyfr to numer kontrahenta, który znajduje się w lewym górnym rogu pod numerem faktury

Klienci biznesowi ewentualne wątpliwości mogą wyjaśnić bezpośrednio ze swoim doradcą. Najwygodniejszym sposobem zapłaty rachunku za energię elektryczną jest przelew elektroniczny, korzystanie z polecenia zapłaty lub bezprowizyjna wpłata gotówką, którą Klienci indywidualni Enei posiadający nowe faktury mogą zrealizować w oddziałach Banku Pekao SA (wykaz placówek dostępny na www.pekao.com.pl).

Od 1 września Enea udostępni swoim klientom kolejne możliwości rozliczania się ze spółką. Dzięki uruchomieniu e-BOK-a, czyli elektronicznego Biura Obsługi Klienta a także eFakturze, większość spraw z Eneą będzie można załatwić nie wychodząc z domu. W związku z wprowadzonymi zmianami, wydruk i wysyłka faktur nastąpi nieco później niż zazwyczaj. Z tego powodu Enea przeprasza klientów za niedogodności i prosi o wyrozumiałość. [IO]